Załóż bezpłatne konto. Skuteczny e-mail marketing w zasięgu Twojego biznesu.

Skuteczny e-mail marketing

Szybki i prosty w obsłudze, a zarazem wyposażony w szeroką gamę opcji umożliwiających dotarcie do pożądanej grupy odbiorców. Mailon.pl posiada rozbudowane narzędzia do Tworzenia efektownych wizualnie wiadomości HTML oraz ich personalizacji.

 

Wiedza marketingowca

Ważne informacje

Nasze serwisy

Bezpłatny eKurs

5 sekretów dotyczących skutecznych działań e-mail marketingowych. Zero zobowiązań, 100% satysfakcji.

Imię:
e-mail:

Opis funkcji

Baza odbiorców

Mając na uwadze to, że Twoja lista odbiorców jest lub będzie w przyszłości długa, warto jest zadbać od samego początku o to, aby posegregować użytkowników na różne grupy i podgrupy. Ułatwi Ci to w przyszłości określanie targetu, do którego kierowana będzie tworzona przez Ciebie kampania.

Naturalnym podziałem Twoich odbiorców jest ich płeć. Wystarczy, aby każdy adres e-mail był powiązany z imieniem odbiorcy, automat MailOn.pl wykryje płeć danej osoby i będziesz mógł targetować swoje kampanie dodatkowo po jej płci. Dodatkowo w prosty sposób możesz przesortować swoich odbiorców po imieniu, na przykład w celu wysłania 26 lipca życzeń do wszystkich Ann znajdujących się na Twojej liście odbiorców.

Narzędzia, które udostępnia Ci MailOn.pl pozwolą Ci, na tworzenie bardzo przemyślanych kampanii mailingowych, należy pamiętać o tym, że zbyt częsta wysyłka mailingów do tego samego odbiorcy skutkować będzie tym, że dana osoba będzie mniej uważnie przeglądać korespondencję otrzymaną od Ciebie, lub całkowicie ją ignorować, a po dłuższym czasie wypisze się z Twojej listy mailingowej. Dlatego bardzo ważne jest, abyś w miarę możliwości kierował swoje kampanie mailowe jak najbardziej celnie analizując potrzeby swoich odbiorców.

Dodawanie odbiorców

Dodawanie odbiorców do Twojej bazy przechowywanej w MailOn.pl może odbyć się na kilka sposobów. Należy pamiętać, że zgodnie z naszym regulaminem jedyną metodą dodania odbiorców do bazy jest metoda DOUBLE OPT-IN. Co oznacza, że każdy z odbiorców, który trafi do Twojej bazy w MailOn.pl będzie musiał potwierdzić chęć otrzymywania od Ciebie wiadomości e-mail poprzez kliknięcie odpowiedniego linku otrzymanego w wiadomości potwierdzającej.

  1. FORMULARZ - samodzielne zapisanie się odbiorcy na listę Twojego mailingu, poprzez odpowiednio przygotowany formularz w kreatorze formularzy MailOn.pl. Po poprawnym wypełnieniu formularza odbiorca otrzyma wiadomość potwierdzającą, zawierającą link potwierdzający, po jego kliknięciu odbiorca trafi na Twoją listę mailingową.
  2. ZAPIS NA AUTORESPONDER - podobnie jak wyżej, użytkownik samodzielnie wypełnia odpowiedni formularz zapisu, który skutkuje wysłaniem wiadomości z prośbą o potwierdzenie chęci otrzymywania wiadomości e-mail od właściciela listy mailingowej. Zaraz po kliknięciu w odpowiedni link w wysłanej wiadomości, osoba ta trafia na Twoją listę odbiorców.
  3. RĘCZNE DODANIE - po zalogowaniu do panelu administracyjnego MailOn.pl możesz dodawać odbiorców wypełniając formularz składający się z trzech pól: "imię", "adres e-mail", "zapisanie poprzez". Wypełnienie przez Ciebie takiego formularza spowoduje wysłanie do odbiorcy wiadomości z linkiem potwierdzającym chęć otrzymywania od Ciebie wiadomości e-mail. Jeśli osoba, którą zapisujesz kliknie w ten link, trafi na listę Twoich odbiorców.
  4. IMPORT PLIKU CSV - jeśli posiadasz już znaczną liczbę odbiorców pozyskanych wcześniej, jest to najbardziej dogodna forma dodania ich do bazy MailOn.pl. Kilkoma kliknięciami możesz dodać kilka tysięcy odbiorców do swojej bazy e-mailowej, do których zostaną wysłane wiadomości z prośbą o potwierdzenie subskrypcji. Import odbiorców za pomocą pliku CSV umożliwia zaimportowanie znacznie większej ilości informacji dotyczących odbiorców, lista dostępnych pól: imię, adres e-mail, IP, Data rejestracji, Zapisanie poprzez, pole 1, pole 2, pole 3, pole 4, pole 5, gdzie pola 1..5 służą do dowolnego wykorzystania w zależności od potrzeb danej listy mailingowej.

Formularze zapisu

Prosty i szybki kreator formularzy zapisu pozwoli Ci na zdefiniowanie wszystkich parametrów niezbędnych do jego poprawnego funkcjonowania. Efektem jest wygenerowanie unikalnych kodów html i javascript, których wstawienie na Twoją stronę internetową spowoduje wyświetlenie się formularza zapisu w Twoim serwisie internetowym. Istnieje możliwość indywidualnej modyfikacji wyglądu takiego formularza, poprzez wstawienie loga Twojego serwisu itp. Oto przykład zastosowania jednego ze sposobów umieszczenia formularza zapisu na Twojej stronie internetowej: formularz zapisu MailOn.pl.

Tworzenie i rozsyłanie mailingu

Kluczowa funkcjonalność serwisu MailOn.pl ;-). Tworzenie kampanii e-mailingowej podzielone jest na 7 kroków, które opisaliśmy poniżej:

  1. Nazwa kampanii - nadanie roboczej nazwy kampanii e-mailingowej. Nazwa ta nie jest ujawniana Twoim odbiorcom, ma jedynie na celu służyć Twojej wygodzie, abyś w szybki sposób mógł namierzyć interesującą Cię kampanię w swoim archiwum, aby stworzyć nowa bliźniaczą kampanię lub przejrzeć statystyki skuteczności danej kampanii. Staraj się w miarę precyzyjnie zawrzeć w nazwie informacje, które w przyszłości jednoznacznie odróżniać będą kampanie od siebie.
  2. Odbiorcy kampanii - innymi słowy target kampanii e-mail marketingowej. Według nas jest to najbardziej kluczowy krok w tworzeniu kampanii e-mail marketingowej. Żaden najlepiej napisany tekst, oprawiony przyciągającą uwagę grafiką nie jest w stanie zadziałać na osoby, które danym tematem po prostu nie są zainteresowane. Do dyspozycji masz prosty, a zarazem dający nieograniczone możliwości formularz, który umożliwi Ci dodawanie lub usuwanie odbiorców z grupy docelowej kampanii. Poniżej opisaliśmy sposoby wykonania tego kroku:
    1. dodawanie odbiorców do kampanii bezpośrednio z Twojej bazy odbiorców - przeglądając listę swoich odbiorców możesz ich sortować na różne sposoby, po dacie zapisu, po grupie, podgrupie, płci, imieniu, adresie e-mail itd... Przy każdym odbiorcy na liście znajduje się checkbox, którego zaznaczenie wywoła wybrną akcję dodania lub usunięcia zaznaczonych z listy kampanii. Zastosowanie tego sposobu zalecane jest w przypadku kiedy Twoją grupą docelową jest wąska liczba odbiorców, i zachodzi potrzeba ręcznego wyselekcjonowania z Twojej bazy.
    2. formularz targetu kampanii
      • dodawanie odbiorców z określonej grupy odbiorców - szybki sposób na dodanie lub usunięcie z kampanii wszystkich odbiorców z danej grupy, dodatkowo istnieje możliwość zawężenia grupy do określonej płci odbiorców.
      • dodawanie odbiorców z wcześniej już wysłanej kampanii - przy tym sposobie mamy całą gamę możliwości. Wybieramy z rozwijalnej listy kampanię, z której bazy odbiorców chcemy skorzystać, następnie wybieramy jedną z opcji:
        • dodaj wszystkich odbiorców z tej kampanii
        • dodaj tylko tych odbiorców, którzy kliknęli w jeden z linków
        • dodaj tylko tych odbiorców, którzy przeglądali wysłaną wiadomość
        • dodaj tylko tych odbiorców, którzy przeglądali lub kliknęli w jeden z linków
        • dodaj tylko tych odbiorców, którzy nie kliknęli w żaden link
        • dodaj tylko tych odbiorców, którzy nie przeglądali wiadomości
        • dodaj tylko tych odbiorców, którzy nie kliknęli w żaden link ani nie przeglądali wysłanej wiadomości
        • dodaj tylko tych odbiorców, którzy kliknęli w link: ... i tutaj znajduje się lista linków znajdujących się w wybranej kampanii
    3. Należy przy tym pamiętać, że wszystkie operacje związane z określaniem targetu dla danej kampanii mają charakter działań na zbiorach. Możemy do listy mailingowej wielokrotnie zarówno dodawać odbiorców stosując różne kryteria sortowania, jak i usuwać odbiorców stosując różnego rodzaju filtrowanie. System zadba za nas o to, aby w kampanii nie pojawiły się duble czyli kilkakrotnie odbiorca o identycznym adresie e-mail.
  3. Papeteria mailingu - do dyspozycji masz kilkadziesiąt różnych szablonów graficznych, jeśli uznasz, że żaden nie spełnia Twoich oczekiwań, zadzwoń do nas, zaprojektujemy Ci szablon na indywidualne zamówienie.
  4. Linki konwersji - podstawową różnicą między linkiem konwersji, a zwykłym linkiem jest to, że link konwersji oprócz tego, że kieruje na określoną stronę, to jeszcze zlicza statystyki jego użycia. Dla zwykłego śmiertelnika użycie linku konwersji do onet.pl i linku tradycyjnego do onet.pl nie będzie się niczym różnić, oba linki przekierują w to samo miejsce, z tym że link konwersji dostarczy Ci informacje na wagę złota.
  5. Treść - do dyspozycji masz edytor tekstu, który został stworzony wyłącznie pod kątem MailOn.pl. Umożliwia on edycję każdego z modułów mailingu osobno. Do dyspozycji masz przydatne funkcje do formatowania tekstu typu wstaw ramkę, wstaw grubą ramkę, wstaw nagłówek itp... Wyposażony jest również w funkcję wstawiania zdefiniowanych linków konwersji, które opisaliśmy powyżej. Dodatkowo możesz wstawiać słowa kluczowe personalizujące wiadomości, co sprawi, że w rezultacie każda wysłana wiadomość jest inna, opatrzona indywidualnymi dla odbiorcy informacjami. Im bardziej zindywidualizujesz wysyłana kampanię tym Twój odbiorca będzie czuł się wyjątkowym. Mechanizm tworzenia formy wołacza imienia odbiorcy zasługuje na szczególną uwagę. Zamiast zaczynać wiadomość od "Dzień Dobry,", rozpocznij ją od "Dzień Dobry Pani Aniu", MailOn.pl dostarcza Ci narzędzia, które Ci to umożliwią.
  6. Temat - kluczowy element każdej wiadomości e-mail. Głównie od niego zależy, czy odbiorca kliknie w otrzymaną przez Ciebie wiadomość, czy ją zignoruje. W temacie również możesz użyć słów kluczowych {name} - imię oraz {name2} - imię w wołaczu. Przytoczę ponownie przykład obrazujący różnicę pomiędzy tematami z zastosowaniem funkcji personalizacji: "Ta oferta jest specjalnie dla Ciebie" wiarygodniej brzmi: "Pani Aniu, ta oferta jest specjalnie dla Pani" lub "Oferta specjalna dla Pani Ani"....
  7. Generuj Mailing - wpisz tekst z obrazka i poszło... do dyspozycji jeszcze masz tylko opcję czy wszystkie ustawienia tworzenia nowej kampanii mają zostać zresetowane, czy może chcesz ich użyć do tworzenia kolejnej.

Statystyki kampanii mailingowych

Bardzo istotnym narzędziem każdego marketingowca jest analiza skuteczności przeprowadzonej kampanii mailingowej. Przed wysłaniem kolejnej kampanii należy skrupulatnie przejrzeć statystyki poprzedniej kampanii i wyciągnąć wnioski z efektu przeprowadzonych działań marketingowych. 

System MailOn.pl dostarczy Ci następujących informacji o przeprowadzonej kampanii:

  • ilość wysłanych wiadomości
  • ilość wiadomości oczekujących na wysłanie
  • ilość odrzuconych wiadomości - w przypadku zwrotu wiadomości określany jest powód: serwer odbiorcy nie odpowiada, brak użytkownika dla wskazanego adresu odbiorcy, odrzucenie wiadomości ze względu na podejrzenie SPAMu, odrzucenie wiadomości z powodu przepełnienia skrzynki nadawcy
  • ilość przeglądanych wiadomości - informację o przeglądaniu wiadomości system MailOn.pl jest w stanie zarejestrować tylko w przypadku kiedy odbiorca wiadomości zechce pobrać z internetu obrazki załączone do wiadomości. Dlatego też nie należy faktu "przeglądania" wiadomości rozumieć jako oznaczenia wiadomości przez odbiorcę jako "przeczytana". Przeglądana wiadomość to taka, którą odbiorca otworzył i na tyle zainteresowała go jej treść, że zdecydował się na pobranie obrazków z internetu załączonych do tej wiadomości
  • ilość kliknięć - rejestrowane są wszystkie kliknięcia w linki potwierdzające oraz linki konwersyjne jeśli takie zostały zamieszczone w Twojej kampanii. Jeśli w danej kampanii znajduje się kilka linków konwersyjnych system umożliwi Ci odczytanie statystyk dla każdego linku osobno
  • ilość rezygnacji - odbiorca kliknął w link "wypisz mnie z tej listy mailingowej", który załączany jest do każdej wysłanej wiadomości w systemie MailOn.pl, zgodnie z polityką prywatności naszego serwisu
  • ilość nadużyć - odbiorca kliknął w link "ten e-mail nie jest zgodny z prawem" załączany wyłącznie do e-maili potwierdzających import adresów e-mail z bazy zewnętrznej
Analiza powyższych wartości jest kluczem do osiągnięcia oczekiwanych efektów. Poniżej przytaczamy kilka przykładów najczęstszych jej zastosowań:
  • Jeśli uznasz, że wysłany przez Ciebie mailing miał niższy od oczekiwanego rezultat, możesz powtórzyć kampanię nieco "ulepszając" jej treść lub temat i wysłać tylko do tych odbiorców, którzy nie przeglądali jeszcze tej wiadomości.
  • Jeśli wyślesz mailing informujący o promocji w dziale "aparaty cyfrowe" oraz "kamery cyfrowe", na podstawie kliknięć w linki konwersyjne jesteś w stanie szybko określić, która z ofert cieszyła się większym zainteresowaniem. Dodatkowo możesz przefiltrować tylko tych odbiorców, którzy zainteresowani byli aparatami cyfrowymi i w wysłać kolejną kampanię informującą o promocji tylko odnośnie tego asortymentu do grupy zainteresowanej.

Tego typu przykłady można mnożyć, niestety każda branża ma swoją specyfikę i nie ma jednej recepty na sukces kampanii. Jedno jednak jest pewne: "Nie próbuj sprzedać lodówki eskimosowi". Dostosuj grupę odbiorców do oferty, którą chcesz im wysłać. Lub odwrotnie, starannie przygotuj ofertę pod target, do którego będzie ona kierowana. Narzędzia, które masz do dyspozycji w MailOn.pl, pod względem technicznym Ci to umożliwiają. Reszta zależy od Ciebie.

Wielokrotny autoresponder

Cóż to takiego? Najlepiej odzwierciedli to porównanie scenariusza zapisu poprzez formularz na tradycyjny newsletter, ze scenariuszem zapisu na wielokrotny autoresponder. Pierwsze kroki są identyczne dla obu:

  1. wypełnienie formularza zapisu
  2. weryfikacja poprawności wpisanych danych
  3. warunkowy zapis użytkownika w bazie mailingowej, ze statusem "oczekujący"
  4. wysłanie wiadomości potwierdzającej na adres użytkownika
  5. oczekiwanie na kliknięcie w link potwierdzający
  6. jeśli użytkownik potwierdzi chęć zapisu, jego status w bazie mailingowej zmienia się "aktywny"
  7. wyświetlenie informacji potwierdzającej zapis na daną listę mailingową
  8. na tym kończy się scenariusz zapisu na zwykły newsletter, poniższe kroki dotyczą wyłącznie opcji wielokrotnego autorespondera
  9. nowo zapisany użytkownik otrzymuje przygotowaną przez Ciebie wiadomość e-mail potwierdzającą jego zapis, taka wiadomość powinna zawierać informacje, które chcesz mu przekazać poprzez wielokrotny autoresponder
  10. przez kolejne dni (Ty decydujesz kiedy, z jaką częstotliwością oraz ile takich automatycznych wiadomości użytkownik ma otrzymać) użytkownik będzie otrzymywał kolejne części Twojego wielokrotnego autorespondera.

Zastosowań wielokrotnego autorespondera może być bardzo wiele, najczęstsze z nich to: eKursy, Biuletyny, informacje dotyczące usług firmy oraz jej oferty handlowej itd... Celem wielokrotnego autorespondera jest przekazanie odbiorcy dużej ilości informacji w "sposób przyswajalny". Nie ma lepszego sposobu, aby Twój przyszły klient poznał dokładniej co do zaoferowania ma Twoja firma i przekonanie go, że to właśnie Twoja firma jest tą, której szuka do współpracy.

Dlaczego taka forma, przecież to wszystko zazwyczaj jest napisane na stronie internetowej firmy?

Prawda jest taka, że nikt nie czyta treści zawartych na stronach internetowych. Zazwyczaj stronę internetową się przegląda, wyrywkowo czytając szczątki informacji, ale nikt za jednym posiedzeniem nie przeczyta wszystkich informacji zawartych na stronie www. Natomiast prawdopodobieństwo, że klient wróci na naszą witrynę, aby doczytać do końca ofertę jest nikłe. W ten sposób w natłoku zajęć klient zapomni o naszej stronie internetowej. Natomiast następnym razem gdy wróci do tematu, wygoogluje stronę naszej konkurencji.

Sposobem na uniknięcie takiego scenariusza jest Wielokrotny Autoresponder. W pełni zautomatyzowany wielokrotny autoresponder, narzuca klientowi pewien harmonogram poznawania oferty naszej firmy. Co jakiś czas, bez naszego udziału, otrzyma kolejną porcję informacji, w taki sposób spreparowanej, aby ilość tekstu była przyswajalna przy jednym posiedzeniu.

W ten sposób uzyskujemy z klientem dłuższy, ciągły kontakt, nie wkładając w to żadnego dodatkowego wysiłku. Wzmacniamy w ten sposób relację z klientem i zwiększamy szanse na sprzedaż lub podjęcie współpracy.

Mój profil

Poprzez moduł "Mój profil" masz dostęp do swoich danych. Masz możliwość ich zaktualizowania oraz zmiany hasła. Możesz kontrolować stan środków dostępnych do prowadzenia e-mail marketingu. Widzisz ogólne statystyki wysłanych wszystkich wiadomości oraz stan ile pozostało do wysłania. Poprzez ten panel masz również wgląd do historii zamówień oraz płatności. Możesz pobrać faktury VAT, za zrealizowane płatności. "Mój profil" umożliwia Ci również realizację płatności on-line, lub generowanie zamówienia na poszczególne usługi.